Over ons

In 2014 is Stichting Verhalen Verbinden opgericht om verbindende projecten rondom verhalen en immaterieel erfgoed te realiseren en de financiĆ«n van deze projecten te beheren.  Speerpunten zijn historische verhalen, relatie met gebouwd erfgoed, versterken van cultuur en identiteit, communitybuilding, persoonlijke levensverhalen en wijkontwikkeling.

Het bestuur van de stichting bestaat uit:

- Delia Hofman - Voorzitter

- Lidwina Wever - Secretaris

- Lex Bekker - Penningmeester

Heeft u vragen of wilt u meer weten over een verhalenproject waarbij wij u kunnen helpen, neem dan gerust contact  op met ons.

Ook wanneer u als vrijwilliger, donateur of sponsor een bijdrage aan een van onze projecten wilt leveren, horen wij graag van u.

De Stichting Verhalen Verbinden kan u bij de volgende activiteiten of projecten ondersteunen.

• Doorgeven en herbeleven van levensverhalen en immaterieel erfgoed;
  • Sociale activiteiten om te beleven, ontmoeten en te herinneren;
  • Behouden van historische en culturele waarden door het vastleggen en doorgeven van verhalen;
  • In woord en beeld de identiteit en het karakter van wijken, dorpen, plekken, gebouwen of organisaties vastleggen;
  • Wijkverbindingsprojecten en wijkverbeteringsprojecten;
  • Het bevorderen van sociale cohesie via het vastleggen en doorgeven van verhalen;
  • Voorzien in een breed aanbod van activiteiten op het gebied van kunst, cultuur, literatuur en sociale bijeenkomsten.

Wat doen wij voor u: het project of de activiteit organiseren; de financiering regelen via fondsen, subsidies, crowdfunding; mensen bij elkaar brengen, enthousiasmeren; creativiteit aanbrengen in de aanpak; projecten of activiteiten bedenken.

Wij werken voor: welzijnsorganisaties, overheden en particulieren of bedrijven met een goed initiatief.

Contactgegevens van de Stichting:

Stichting Verhalen Verbinden

Grote Buitendijk 114